金元弼(ウォンピル)先生のみ言。
今回は、章の〆、「不平不満を乗り越える」です。
☆
不平不満を乗り越えるには、どうしたらいいでしょうか。
さっきもお話ししたごとく、リーダーが良くない、
アベルが悪いと言うのは、自分がアベルの前に、
神の前に、カインの立場として
それほどに悪いということを知らせるものです。
そうせずに、アベルをもっと助け、
感謝の心で行くならば、
その人はアベルのアベルになりうるのです。
☆
この国が非常に悪いというときには、
先生はいつも、もっともっと熱心に
尽くしていかなければいけないと考えるのです。
こういう先生を神はどう考えておられるかといえば、
「お前はよくやったよ。
私が悪いんだよ。
私が悪いのであって、お前はよくやったよ」
と、そのように考えるのです。
ですから神は先生の言うことをすべて信じて
先生を立てていかれるのです。
神は、先生の中にいつも一緒におられます。
メシヤが実体の神として来られるというのは、
そういうことなのです。
堕落しない完成したアダムとは、そういう方をいうのです。
☆
そういうことを考える時に、先生と心情一体化していく
お母様は、いかに難しい立場かを考えてみてください。
女性が男性についていくのは、そんなにたやすいことではありません。
主体者が大きければ大きいほど、世界的になればなるほど、
相対者もそれぐらいに難しいということです。
ですから先生御夫妻の生活が
どれくらい難しいか理解できるでしょう。
例えばナショナル・リーダー(会長)の奥さんは、
ナショナル・リーダーと同じくらい難しい立場にいるものです。
メンバーの奥さんではなく、リーダーの奥さんなのです。
そのナショナル・リーダーに対して
文句を言ったら引っ掛かりますよ。
神が喜びません。
そういう責任をもつ人は憎みたいという心があっても、
それはできないのです。
メンバー(信徒)はできても、責任のある立場に
立っている者にはそれができません。
メンバーが誤ったのと、リーダーが誤ったのとは違うのです。
十名のリーダーであれば、十名の過ちとして計算するのです。
ですから、責任をもつ人が何かできなかったとすると、
その責任が大きいゆえに、しかられるのも大きいのです。
☆
先生のお話に深く入ってまいりますと、
「これは本当に難しくて、何もできないなあ、
何の身動きもできないなあ」という考えになるでしょう。
だから、これから先生の深い話は避けたいと思います。
なぜならば、私たちは分かったならば、
やらなければいけないからです。
だから先生はなるべくその人が受け入れることのできる範囲で話して、
引き上げて導いてくれるのです。
深い話を聞いても、できないから
私たちはダウンしてしまいます。
それで、先生はなるべく御自分の話をしないようにされます。
その心情が分かりますか。
私たちを愛するから、話したくないということなのです。
統一教会は法律を作りませんでした。
法は人を救うところに目的があります。
ところが法を作ったら、それを守れない人は
どんどん罪を犯していくのです。
法を作らなければ引っかからないのに、
法を作ることによって罪人が出てくるのです。
先生は、法も三段階にすると言われます。
先生のそういう心情と事情が分かることによって、
皆様もメンバーに対して、リーダーに対して、
世の中の人に対して、どういうふうに
していかなければならないかが分かってくるのです。
平壌開拓から興南解放
第三章 興南監獄での伝道
「不平不満を乗り越える」
信仰生活シリーズ 6
「伝統の源流 主と歩んだ教会創立以前の道」
金元弼(1998年7月1日発行)
*『信仰と生活第二集伝統の生活化』を改題
第三章 興南監獄での伝道
「不平不満を乗り越える」
信仰生活シリーズ 6
「伝統の源流 主と歩んだ教会創立以前の道」
金元弼(1998年7月1日発行)
*『信仰と生活第二集伝統の生活化』を改題
☆
神様の代身として、
すべてに責任を持たれる真のお父様。
悪いことを批判して終わるのではなく、
ご自身の責任として、受け止められるというのは、
本当に素晴らしいですね。
また金元弼先生は、真のお母様のことも証しておられますが、
お側で見てこられているからこそ、
その大変さ、素晴らしさがわかるのだと思います。
「私たちがそれに耐えられないから」
すべてを語ることのできない真の父母様でした。
弟子の立場で、金元弼先生が語ってくださっているのは
本当に感謝です。
それでもすべてではないでしょう。
私たちが悟っていくべきものだと思うのです。
私に与えられた人間関係の中で、
何か、問題が起こった時にも、
その人の問題、責任、と捉える前に、
「私の責任」と受け止めていく、
そのことによって、きっと導かれるものがあることでしょう。
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모든 불만을 가진 사람들에게 불평 불만을 넘기 위해서는 어떻게 하면 좋을까《김원필 선생님의 베스트 앙사》
김원희 (원필)선생님의 말.
이번은, 장의 〆, 「불평 불만을 극복한다」입니다.
☆
불평불만을 극복하려면 어떻게 해야 하나요?
아까도 말했듯이 리더가 좋지 않아,
아벨이 나쁘다고 말하는 것은, 자신이 아벨 앞에,
하나님 앞에 가인의 입장으로
그렇게 나쁘다는 것을 알리는 것입니다.
그렇지 않고 아벨을 더 돕고,
감사의 마음으로 가면,
그 사람은 아벨의 아벨이 될 수 있습니다.
☆
이 나라가 매우 나쁘다면,
선생님은 항상 더 열심히
다해 나가야 한다고 생각하는 것입니다.
이런 선생님을 하나님은 어떻게 생각하십니까?
"너는 잘 했어.
내가 나쁘다.
내가 나쁘기 때문에 너는 잘 했어."
그리고 그렇게 생각하는 것입니다.
그러므로 하나님은 선생님이 말하는 모든 것을 믿습니다.
선생님을 세워 가는 것입니다.
하나님은 선생님 안에 항상 함께 계십니다.
메시아가 실체의 신으로 오시는 것은
그런 것입니다.
타락하지 않는 완성된 아담이란, 그러한 분들을 말하는 것입니다.
☆
그런 것을 생각할 때, 선생님과 심정 일체화해 나간다
어머니는 얼마나 어려운 입장인지 생각해 보세요.
여성이 남성에 관해 가는 것은 그렇게 쉬운 일이 아닙니다.
주체자가 클수록 전세계가 될수록,
상대자도 그 정도로 어렵다는 것입니다.
그러므로 선생님 부부의 삶이
얼마나 어려운지 이해할 수 있습니다.
예를 들면 내셔널 리더(회장)의 부인은,
내셔널 리더만큼이나 어려운 입장에 있는 것입니다.
멤버의 부인이 아니라 리더의 부인입니다.
그 내셔널 리더에게
불평을 말하면 걸려요.
하나님이 기뻐하지 않습니다.
그러한 책임을 가진 사람은 미워하고 싶다는 마음이 있어도,
그것은 할 수 없다.
회원 (신도)은 할 수 있지만 책임있는 입장에
서 있는 사람에게는 할 수 없습니다.
멤버가 잘못되었고 리더가 잘못된 것과는 다릅니다.
10명의 리더라면 10명의 잘못으로 계산하는 것입니다.
그러므로 책임있는 사람이 뭔가를 할 수 없었다면,
그 책임이 커서 그렇게 되는 것도 큰 것입니다.
☆
선생님의 이야기에 깊이 들어가면,
"이건 정말 어렵고 아무것도 할 수 없어,
아무런 움직임도 할 수 없구나」라는 생각이 될 것입니다.
그래서 앞으로 선생님의 깊은 이야기는 피하고 싶습니다.
왜냐하면 우리가 알았다면,
해야 하기 때문입니다.
그러므로 선생님은 가능한 한 그 사람이 받아들일 수 있는 범위에서 이야기하고,
끌어 올려 이끌어주는 것입니다.
깊은 이야기를 듣고도 할 수 없기 때문에
우리는 내려갑니다.
그래서 선생님은 가급적 자신의 이야기를 하지 않게 됩니다.
그 심정을 알 수 있습니까?
우리를 사랑하기 때문에 이야기하고 싶지 않다는 것입니다.
통일교회는 법을 만들지 않았다.
법은 사람을 구하는 데 목적이 있습니다.
그런데 법을 만들면 그것을 지킬 수없는 사람은
점점 죄를 저지르는 것입니다.
법을 만들지 않으면 걸리지 않는데,
법을 만들어 죄인이 나오는 것입니다.
선생님은 법도 3단계로 한다고 합니다.
선생님의 그러한 심정과 사정을 알면,
여러분도 멤버에 대해, 리더에 대해,
세상의 사람에 대해, 어떤 식으로
해 나가야 할지 알 수 있습니다.
평양 개척에서 흥남 해방
제3장 흥남 감옥에서의 전도
"불평 불만을 극복"
신앙생활 시리즈 6
'전통의 원류 주님과 걸어온 교회 창립 이전의 길
김 모토히로(1998년 7월 1일 발행)
*『신앙과 생활 제2집 전통의 생활화』를 개제
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김 모토히로(1998년 7월 1일 발행)
*『신앙과 생활 제2집 전통의 생활화』를 개제
☆
하나님의 대신으로서,
모두에게 책임을 지는 참아버님.
나쁜 것을 비판하고 끝나는 것이 아니라,
자신의 책임으로서 받아 들일 수 있다는 것은,
정말 대단하네요.
또한 김 모토 히로시 선생님은 진정한 어머니도 증거하고 있습니다 만,
옆에서 볼 수 있기 때문에,
그 힘들고, 훌륭함을 알 수 있다고 생각합니다.
"우리가 그것을 견딜 수 없기 때문에"
모든 것을 말할 수 없는 참부모님이었습니다.
제자의 입장에서 김 모토 히로시 선생님이 말씀하신 것은
정말 감사합니다.
그래도 전부는 아닙니다.
우리가 깨달아야 할 것이라고 생각합니다.
나에게 주어진 인간 관계 중에서
뭔가 문제가 발생했을 때도
그 사람의 문제, 책임, 잡기 전에,
"내 책임"이라고 받아 가는,
그로 인해 분명히 인도되는 것이 있습니다.
※당 블로그 기사의 전재, 확산은, 환영합니다만,
그 때는 링크를 붙여 주시겠습니까?
당 블로그명과 기사 URL을 기재해 주시도록 부탁드리겠습니다.
(이 블로그 기사에 날 수 있도록 소개해주세요)
또한,이 블로그의 기사에 대해
곡해나 악용으로 취할 수 있는 인용, 무단 전재
에 관해서는, 단단히 거절하겠습니다.
※이 블로그는 어디까지나 개인의 의지에 근거해, 쓰고 있는 것이며,
교회 본부의 의향과는 직접적인 관계가 없습니다.
과거에도 앞으로도 모든 책임은 나 자신에게 귀속되는 것입니다.
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To all those who are dissatisfied, what should we do to overcome our dissatisfaction? (Best Answer from Rev. Kim Won-pil)
The words of Reverend Kim Wonpil.
This time, the final chapter is "Overcoming Complaints."
☆
What should we do to overcome complaints?As I said before, saying that the leader is no good, that Abel is bad, is to let people know that they are in the position of Cain before Abel, before God.
If, instead, they help Abel more and go with a grateful heart, they can become Abel's Abel.
☆
Whenever I hear that the country is in a very bad state, I always think that I need to work harder and harder.What does God think of such a Teacher?
He thinks,
"You did well.
It is my fault.
I am the one who is at fault, and you did well."
That is why God believes everything Teacher says and supports Teacher.
God is always with Teacher within him.
That is what it means when it says that the Messiah will come as the substantial God.
This is what is meant by the perfect Adam who has not fallen.
☆
When you think about this, think about how difficult a position Mother is in, as she becomes one in heart with Teacher.It is not that easy for a woman to follow a man.
The bigger the subject, the more global it is,
the more difficult the counterpart is.
So you can understand how difficult the life of Teacher and his wife is.
For example, the wife of a national leader (president) is in just as difficult a position as the national leader.
They are not the wives of the members, but the wives of the leaders.
If you complain to the national leader, you will get in trouble.
God will not be pleased.
Even if you want to hate a person with such responsibility,
you cannot do so.
Members (believers) can do it, but those in positions of responsibility cannot.
There is a difference between a member making a mistake and a leader making a mistake.
If there are ten leaders, it will be counted as ten mistakes.
So, if a person in charge fails to do something,
the responsibility is great, so they will be scolded greatly.
☆
As we delve deeper into the teacher's talk, you will probably think,"This is really difficult, I can't do anything, I can't move at all."
So, from now on, I would like to avoid deep talks by the teacher.
Because if we understand,
we have to do it.
That's why Reverend Moon talks to people as much as he can accept,
and lifts them up and guides them.
Even if he listens to deep talks, we can't do it,
and we end up feeling down.
So Reverend Moon tries not to talk about himself as much as possible.
Do you understand his feelings?
It is because he loves us that he doesn't want to talk about us.
The Unification Church did not make laws.
The purpose of laws is to save people.
However, if laws are made, people who cannot obey them
will continue to commit sins.
If laws were not made, no one would get caught,
but making laws causes sinners to appear.
Reverend Moon says that he divides laws into three stages.
By understanding Reverend Moon's feelings and circumstances,
you too will understand how you should act toward members, leaders, and people in the world.
From the Pyongyang Reclamation to the Liberation of Hungnam
Chapter 3: Evangelism in Hungnam Prison
"Overcoming Discontents"
Faith and Life Series 6
"The Origin of Tradition: The Path I Walked with the Lord Before the Founding of the Church"
Kim Won-pil (Published July 1, 1998)
*Retitled "Faith and Life, Volume 2: Living Tradition as a Lifestyle"
Chapter 3: Evangelism in Hungnam Prison
"Overcoming Discontents"
Faith and Life Series 6
"The Origin of Tradition: The Path I Walked with the Lord Before the Founding of the Church"
Kim Won-pil (Published July 1, 1998)
*Retitled "Faith and Life, Volume 2: Living Tradition as a Lifestyle"
☆
True Father, who represents God, takes responsibility for everything.
It's really wonderful that he doesn't just criticize what is wrong and then leave it at that, but accepts it as his own responsibility.
Kim Won-pil also testifies about True Mother, but I think he understands how difficult and wonderful it is because he has been by her side.
"Because we cannot bear it."
True Parents could not tell us everything.
I am truly grateful that Reverend Kim Won-pil has spoken from the standpoint of his disciple.
But it still is not everything.
I think it is something that we need to realize.
Even when a problem arises in the relationships I have been given,
before seeing it as the other person's problem or responsibility,
I will surely be able to find guidance by accepting it as "my responsibility."
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※ This blog is written solely based on my own personal will and is not directly related to the intentions of the church headquarters.
All responsibility, past and future, belongs to me.
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